You are currently viewing سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم آرماتوربندی یکی از مصالح اولیه ای است که برای شروع کار ساختمان سازی باید تهیه شود و در این صنعت کاربرد مهمی دارد، البته این متریال در موارد متعدد دیگری مانند انواع قالب بندی، قالب سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله می خواهیم بدانیم سیم آرماتوربندی چیست و با کاربرد و ویژگی های آن آشنا شویم، از این رو دعوت می کنم تا پایان این مبحث با ما همراه باشید. برای خرید و نصب سیم خاردار میتوانید از ما کمک بگیرید.

سیم آرماتوربندی

سیم آرماتوربندی که با نام مفتول سیاه نیز شناخته می شود کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد، این ابزار نوعی سیم فلزی است که برای ساخت و تولید آن از مفتول گالوانیزه نشده استفاده می شود. وایرود یا همان میلگرد کلاف ساده، نام مواد اولیه در تولید سیم آرماتوربندی است که کاملا انعطاف پذیر بوده و از ضخامت 5.5 الی 8 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته مهمی که در مورد سیم های آرماتوربندی باید بدانید ، هنگام استفاده، بخش انتهایی آنها برش می خورد و باید به سمت داخل خم شود . توجه داشته باشید ، این امر موجب زنگ زدگی این سیم ها و در نتیجه پوسیدگی آنها می شود و در بتن باعث به وجود آمدن ترک می گردد . اما گر انتهای سیم ها خم نشده و یا بریده نشوند، بعد از اتمام بتن ریزی حتما سیم های اضافی را برش دهید و برای بخش برش خورده از ضد زنگ استفاده کنید.

شرکت آریا حصار بزرگترین مجموعه تولید سیم خاردار در کشور با مناسب ترین قیمت می باشد. در صورت نیاز به خرید انواع سیم خاردار با قیمت مناسب با شرکت آریا حصار تماس بگیرید. آریا حصار پیشرو در زمینه تولید، فروش و نصب انواع سیم خاردار صادراتی با کادری مجرب که مهارت بسزایی در این باره دارند این امکان را برای شما فراهم می سازد که بهترین متریال را در رابطه با نصب این محصول پیشرو داشته باشید .

سیم آرماتوربندی
سیم آرماتوربندی

کاربرد سیم آرماتوربندی

کاربرد سیم آرماتوربندی به حدی زیاد است که امروزه خود آن را به صورت یک صنعت اصلی معرفی می کنند و کاربرد آن روز به روز در صنایع مختلفی نظیر ساختمان سازی، سازه های بتنی و … در حال افزایش است. اگرچه مصالح مدرن تری با کاربرد مفتول سیاه در بازار موجود است، اما به دلیل قیمت بالایی که دارند هنوز نتوانسته اند جایگاه سیم آرماتوربندی را از آن خود کنند. از سوی دیگر این محصول از پایایی و مقاومت بالاتری نسبت به مصالح دیگر برخوردار است.

بیشترین کاربرد این ابزار در صنعت ساختمان سازی است. با اینکه اغلب افراد تصور می کنند این مفتول سیاه تنها با هدف استفاده در سازه های ساختمان تولید می شود، در صنعت کشاورزی نیز کاربرد گسترده ای دارد که برای مرتبط ساختن ادوات، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در سایر مصارف صنعتی دیگر نظیر پل سازی، سد سازی، مجسمه سازی و بسته بندی محصولات نیز کاربرد دارد.

در ادامه به چند مورد دیگر از کاربردهای سیم آرماتوربندی براساس سایز و ضخامت مفتول آن اشاره می کنیم:

  • یکی از پر مصرف ترین سیم های آرماتوربندی در اندازه 5/1 میلی متری است. کلاف این نوع مفتول به صورت 30 کیلوگرمی در کارخانه های تولیدی بسته بندی می شود و از آن برای آرماتوربندی ساختمان استفاده می گردد.
  • مورد دیگر که کاربرد زیادی دارد مفتول با ضخامت 2.5 میلی متری است که این مفتول نیز در کلاف 30 کیلوگرمی در بازار موجود است و برای قالب بندی از آن استفاده می شود.
  • و در نهایت مفتول پرکاربرد دیگر در ضخامت 3 میلی متری با کلاف 50 کیلوگرمی است که در نجاری کاربرد دارد.

توری ها جزء پرمصرف‌ترین متریال‌ها در صنایع مختلف به شمار می‌روند. صنعت ساخت و ساز و مهندسی عمران، صنایع کشاورزی، کارخانجات تبدیلی و غیره، همگی از مشتریان دائمی انواع مختلف توری ها محسوب می‌شوند. انواع توری پرسی در مجموعه آریا حصار موجود و قابل ثبت سفارش می باشد. در صورت نیاز به خرید با شرکت آریا حصار تماس بگیرید.

انواع سیم آرماتوربندی
انواع سیم آرماتوربندی

انواع سیم آرماتوربندی

سیم آرماتوربندی از نظر سایز و ساخت و نوع مواد اولیه مصرفی هرکدام به انواع مختلفی تقسیم می شود که پیشتر به انواع آن از نظر سایز و کاربرد آن اشاره کردیم در ادامه به انواع سیم آرماتوربندی از نظر ساخت و مواد اولیه مصرفی می پردازیم:

انواع سیم آرماتوربندی از نظر ساخت

این نوع مفتول از لحاظ ساخت به دو دسته چینی و ایرانی تقسیم می شود که هر کدام از آن ها نیز خود دارای دسته بندی مختلفی هستند.

  • سیم آرماتوربندی چینی: این مفتول تحت توان حرارتی بالایی تولید می شود و در مقایسه با نوع ایرانی نرم تر و یکنواخت تر است و از نظر قیمت نیز گران تر است.
  • سیم آرماتوربندی ایرانی: این نوع مفتول در دو نوع فابریک که با میلگرد سایز 6 ساخته می شود و غیر فابریک  که در ساخت آن از تسمه های فلزی استفاده می شود در بازار موجود هستند.

سیم خاردار حلقوی و اسرائیلی و خطی و سوزنی و تیغی قابل تولید در شرکت آریا حصار می باشد. جهت خرید انواع سیم خاردار با شرکت آریا حصار تماس بگیرید. آریا حصار در زمینه فروش و نصب انواع سیم خاردارهای خطی، حلقوی تیغی، حلقوی سوزنی برای سفارتها، پادگانها، صنایع دفاعی ونظامی، ارگانهای دولتی، کارخانجات، انبارها و مناطق مسکونی در ایران وخارج از کشور در خدمت شماست.

انواع سیم آرماتو بندی از نظر مواد اولیه مصرفی

سیم آرماتوربندی تسمه ای

متریال به کار رفته در تولید این نوع مفتول تسمه های فولادی و نواربری رول های فولادی است که در کوره هایی با حرارت بالا قرار داده می شوند و بعد از کشسانی، به ابعاد مختلف مفتول سیاه تبدیل خواهند شد. این نوع سیم آرماتوربندی از مقاومت مناسبی برخوردارند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند، اما برای پروژه هایی که مقاومت بالایی نیاز دارند گزینه مناسبی نیستند.

سیم آرماتوربندی فابریک

میلگرد های سایز 6.5 میلی متری را در کوره های با حرارت بالا قرار داده و بعد از مرحله کشسانی، سیم آرماتوربندی فابریک را از آن تولید می کنند. این مفتول سیاه دارای قطر 1.5 میلی متر است ودر مقایسه با دیگر انواع سیم های مفتولی، مقاومت بیشتری دارد و برای پروژه های با شرایط خاص می تواند انتخاب مناسبی باشد. این محصول در بسته بندی های 15 کیلوگرمی در بازار موجود است.

برای خرید سیم  آرماتوربندی، آریا حصار را به شما پیشنها می دهیم، این فروشگاه به صورت آنلاین عرضه کننده انواع مفتول سیاه به سراسر ایران است و در صورت هر گونه سوالی در زمان خرید کارشناسان در بخش پشتیبانی پاسخگوی شما خواهند بود.

استفاده از سیم های خاردار یکی از آسان ترین، ساده ترین و کم هزینه ترین راه های موجود در جهت حفاظت و حراست از املاک و مستغلات شخصی و  البته مومی به حساب می آید. انواع متفاوت سیم خاردار به جهت ویژگی های متفاوت و کاربردهای گوناگونی که دارند، مورد استقبال گسترده ی مردم قرار گرفته اند. سیم خاردار خطی سوزنی از پرفروش ترین محصولات شرکت آریا حصار می باشد جهت خرید و استعلام قیمت با شرکت آریا حصار در تماس باشید.

کاربرد سیم آرماتوربندی
کاربرد سیم آرماتوربندی

ویژگی های سیم آرماتوربندی

مهم ترین ویژگی این محصول که در انواع گوناگون آن نیز موجود است، مقاومت کششی و نرمی آن است. در حقیقت برخورداری از این خاصیت موجب شده تا بتوان شبکه آرماتوربندی را در حد مطلوبی و با مقاومت بالایی اجرا کنند. البته لازم است که بدانید برخورداری از این ویژگی مهم به دو عامل بستگی دارد: اولا مواد اولیه با کیفیتی که برای ساخت این محصول به کار می رود، ثانیا اجرای صحیح عملیات انیل کردن.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سیم آرماتوربندی

در ذیل پارامترهای مهمی را که در تعیین قیمت نهایی این محصول نقش اساسی دارند را بیان می کنیم:

  • میزان نرمی: اگرچه یکی از خصوصیت های اصلی سیم های آرماتوربندی نرمی آن است اما دو نوع نرم و خیلی نرم آن تولید شده و در بازار موجود است که این مورد یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت آن ها است.
  • قیمت میلگرد: اصلی ترین مواد اولیه ای که برای تولید و ساخت سیم آرماتوربندی نیاز است میلگرد می باشد، که قیمت این مواد اولیه در بازار، به صورت مستقیم در قیمت مفتول سیاه تاثیرگذار است.
  • نوع میلگرد: در بازار انواع مختلف میلگرد با برندهای مختلفی که هر کدام ممکن است کشور سازنده متفاوتی داشته باشند موجود است، که این مورد نیز در تعیین قیمت سیم آرماتوربندی تاثیر دارد.
  • نوع سیم مفتول آرماتوربندی: سیم های آرماتوربندی در دو نوع فابریک و تسمه ای در بازار موجودند که قیمت این دو نوع با توجه به خصوصیات و مواد اولیه ای که در ساخت آن ها به کار رفته است با هم فرق دارد.

برای اطلاع از قیمت روز انواع سیم آرماتوربندی تنها کافی است به سایت آریا حصار مراجعه نمایید و از کارشناسان در بخش پشتیبانی مشاوره دریافت کنید. مجموعه آریا حصار مرکز فروش سیم خاردار در کشور با قیمت مناسب می باشد. جهت خرید انواع سیم خاردار و ثبت سفارش و طریقه نصب آن ها با ما تماس بگیرید.

سیم آرماتوربندی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم آرماتوربندی یکی از مصالح اولیه ای است که برای شروع کار ساختمان سازی باید تهیه شود و در این صنعت کاربرد مهمی دارد، البته این متریال در موارد متعدد دیگری مانند انواع قالب بندی، قالب سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم آرماتوربندی از نظر سایز و ساخت و نوع مواد اولیه مصرفی به چند نوع تقسیم می شود؟

سیم آرماتوربندی از نظر سایز و ساخت و نوع مواد اولیه مصرفی هرکدام به انواع مختلفی تقسیم می شود. سیم آرماتوربندی از نظر ساخت به چینی و ایرانی و از نظر مواد اولیه مصرفی به تسمه ای و فابریک تقسیم می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها