You are currently viewing سیم خاردار انگلیسی

سیم خاردار انگلیسی

سیم خاردار انگلیسی چیست

دراین مقاله قصد داریم درمورد سیم خاردار انگلیسی صحبت کنیم. احتمالا هنگامی که کلمه سیم خاردار به گوش شما برسد به صورت ناخودآگاه واژه ورود ممنوع یا تصاویری ازقبیل محوطه بیرونی زندان یا مرزهای زمینی کشورها درذهن شما تداعی شود. بله درست است!علت این تداعی این است که سیم خاردار انگلیسی یکی از انواع سیم های رشته ای است که برای حصارهای امنیتی استفاده می شود که دارای انواع مختلفی است. با ما باشید تا در این مطلب در مورد سیم خاردار انگلیسی اطلاعاتی را تقدیم شما عزیزان کنیم.

تاریخچه سیم خاردارانگلیسی

درگذشته، یعنی تا قبل ازسال ۱۸۵۰ سیم های خارداربه صورت ساده و سنتی شکل گرفته می شد که استحکام لازم را نداشت؛ سیم خاردار انگلیسی توسط کنت اوهایو و لوسین بی اسمیت درسال ۱۸۶۷ در آمریکا اختراع شد.

کاربرد سیم خاردار انگلیسی
کاربرد سیم خاردار انگلیسی

کاربرد سیم خاردار انگلیسی

همان طورکه می دانید سیم خاردار یک سیم مفتولی اصلی دارد و یک عضو تیزو برنده در فاصله های مشخصی ازسیم اصلی قرارگرفته اند. اینکه ازچه نوع سیم خارداری درچه محلی استفاده می شود کاملا به میزان ضریب امنیتی آنجا بستگی دارد؛ اگر برای یک منطقه مرزی استفاده شود باید ازجنسی که استحکام بیشتری دارد استفاده کرد یا حتی ممکن است دو یا چند ردیف سیم خاردار انگلیسی دراین مناطق استفاده شود.

اما برای نگهداری از حیوانات اهلی یا محافظت از مزرعه ازجنس های نازکتر سیم خاردار هم می توان استفاده کرد.به طورکلی علت اصلی استفاده از سیم خاردار کاهش هزینه می باشد چرا که برای حصارکشی مصالحی که مورد نیازاست،هزینه گزافی دارد؛ به همین دلیل اجرا کنندگان پروژه ها برای کم کردن هزینه ها ترجیح می دهند ازسیم خارداراستفاده کنند حتی اگرگران ترین نوع سیم خاردارهم استفاده شود نسبت به هزینه مصالح بسیار مقرون به صرفه تراست. در صورت نیاز به استعلام قیمت سیم خاردار دست دوم و خرید آن با شرکت آریا حصار تماس بگیرید.

انواع سیم خاردار انگلیسی

این وسیله حفاظتی به دلیل قیمت مناسب و نصب سریع و راحت پرطرفداراست. تاکنون بیش از۵۰۰ نوع سیم خاردارشناسایی شده است. اما به طورکلی سیم خاردار به دو دسته سیم خاردار خطی و حلقوی تقسیم می شود. این نوع سیم های انگلیسی خاردارمعمولا عمومی ترهستند و درخانه ها،  مزرعه ها،فرودگاه ها و…ازآن ها استفاده می شود.این نوع سیم ها همانند نامشان به شکل خطی و صاف هستند که تیغ های برنده آن درفواصل منظمی روی خط قرار گرفته اند؛اندازه سیم ها حدود ۳ میلی متر می باشد و جنس آن معمولا گالوانیزه است.سیم خاردار خطی خود به دو دسته سوزنی (ساده) و تبری(تیغی) تقسیم می شود.

انواع سیم خاردار انگلیسی
انواع سیم خاردار انگلیسی

سیم خاردار سوزنی (ساده)

سیم خاردار سوزنی شامل دو رشته مفتولی گالوانیزه که محوراصلی را تشکیل می دهد و خارهای آن دو رشته مفتول است که این نوع بیشتربرای محافظت از باغ ها و باغچه ها و جلوگیری از حمله حیوانات به مزرعه کاربرد دارند.

سیم خاردار تبری (تیغی)

سیم خاردار تبری از چند رشته مفتول ساخته شده است و تیغ ها در فاصله ای بین ۶ الی ۸ سانتی متر ازهم قرارگرفته اند.این سیم ها قیمت مناسبی دارند و به شکل کلاف معامله می شوند.وزن هر کلاف تقریبا ۲۵ کیلوگرم است، بسیار منعطف و ازمقاومت بالایی برخوردارهستند به طوریکه هم قابل استفاده درمناطق گرمسیر می باشند و هم درمناطق سردسیرمی شود آن ها را نصب کرد چرا که هم در برابرهوای گرم و هم دربرابر هوای سرد استحکام دارند.

سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی همانطور که از نامشان پیداست حلقه حلقه هستند.دراین نوع ازسیم های خارداریک رشته سیم به عنوان راستا و دو سیم به عنوان خار استفاده می شود.شعاع سیم اصلی حدود ۲میلی متراست و شعاع خارها ۱ میلی متراست و جنس آن ها ازفولاد گالوانیزه است. سیم خاردار حلقوی نسبت به سیم خاردار خطی گران تراست اما خب کاربرد بهتر و بیشتری هم دارد.در ادامه مطلب درمورد انواع آن ها صحبت خواهیم کرد.

سیم خاردار انگلیسی چیست
سیم خاردار انگلیسی چیست

سیم خاردارحلقوی (تیغی)

پرکاربرد ترین سیم خاردارهای انگلیسی دنیا ازاین نوع هستند که نام دیگر آن ها سیم خاردار لیزری می باشد. محوراصلی آن شامل یک رشته مفتول گالوانیزه است که تیغ های آن شبیه تبر بر روی محوراصلی سوار شده اند.درمناطق مرزی و مراکزنظامی از سیم های خاردار حلقوی تبری استفاده می شود.از مزایای آن ها این است که در برابر رطوبت مقاوم هستند به دلیل اینکه در آن ها از گالوانیزه استفاده شده است؛همچنین حمل و نصب آسانی هم دارند.
جهت نصب سیم خاردار توسط آریا حصار با ما تماس بگیرید.

سیم خاردار حلقوی سوزنی (ساده)

این نوع ازسیم خاردارهای انگلیسی قطر زیادی دارند و از یک رشته مفتول گالوانیزه به شعاع ۱/۵ میلی متر و دو رشته مفتول به قطر۲/۵ میلی متر تحت عنوان خار تشکیل شده است. در پادگان ها ازاین نوع سیم استفاده می شود. خوب است بدانیم که معمولا وجود سیم خاردار برای امنیت، خیلی بهتر از نبودن آن است؛ ما دراین مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را درمورد سیم خاردار انگلیسی و انواع سیم های خاردار به شما تقدیم کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد. ازاینکه تا انتها با مقاله ما همراه بودید متشکریم.

سیم خاردار انگلیسی چیست؟

سیم خاردار انگلیسی یکی از انواع سیم های رشته ای است که برای حصارهای امنیتی استفاده می شود که دارای انواع مختلفی است.

سیم خاردار انگلیسی چه کاربردی دارد؟

برای یک منطقه مرزی، نگهداری از حیوانات اهلی یا محافظت از مزرعه و حصارکشی از سیم خاردار انگلیسی استفاده می شود برای خرید و استعلام قیمت انواع سیم خاردار انگلیسی با شرکت آریا حصار تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها