You are currently viewing نحوه تولید سیم خاردار

نحوه تولید سیم خاردار

تولید سیم خاردار در ایران

سیم خاردار محصولی است که برای ساخت حصار استفاده می‌شود. معمولا از دو سیم فلزی تشکیل می‌شود که در هم تنیده می‌شوند. این کار موجب می‌شود که  قدرت مضاعفی داشته باشند و اجازه انبساط با افزایش دما به آن‌ها، بدون پارگی، داده شود. نقاط نوک تیز آن نیز از سیم‌های برنده کوتاهی تشکیل می‌شود که در نقاط معینی به هم گره می‌خورند و خارها را تشکیل می‌دهند. حصارهای گوناگونی از زمان‌های گذشته استفاده می‌شده است، از جمله گیاهان و شاخه‌های تیز درختان. در قرن 19 میلادی، با تولید سیم‌های فلزی، سیم‌های خاردار تولید شدند و در صنعت گسترش یافتند. در این مقاله قصد داریم که شما را با انواع روش‌های تولید سیم‌ خاردارها آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری به این محصولات ، آن‌ها را تهیه کنید.

مواد خام تولید سیم خار دار

سیم خاردار معمولا از فولاد تشکیل می‌شود، که آلیاژی از آهن با مقدار کمی کربن است. مواد خام مورد نیاز برای تشکیل فولاد شامل سنگ آهن، ذغال و سنگ آهک می‌باشد. برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد، گاهی آن را با زینک یا آلومینیم نیز پوشش می‌دهند. البته لازم به ذکر است که گاهی خود سیم نیز با آلومینیم ساخته می‌شود. شرکت آریا حصار مرکز فروش سیم خاردار در کشور با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد. جهت خرید انواع سیم خاردار با ما تماس بگیرید.

فرآیند تولید سیم خاردار

تولید شمشال (Billet)

شمشال به نوعی شمش می‌گویند که عرضی کمتر از 15 سانتی‌متر دارد. برای تولید آن ، ابتدا شمش فولاد را تا دمای 1200 درجه سلسیوس گرم می‌کنند و سپس آن را از بین غلطک ‌های قدرتمندی عبور می‌دهند (فرآیند نورد گرم فولاد) که عرض آن تا مقدار مورد نظر کاهش پیدا کند.

مراحل تولید سیم خاردار
نحوه تولید سیم خاردار

تولید سیم

شمشال تولیدی دوباره بین غلطک‌‌ های دیگری، به نوعی عبور می‌کند که به شکل میله‌ای دایره ای با قطری حدود 5.5 میلیمتر دربیاید (Roll Forging). در ادامه با استفاده از اسید و مواد به خصوصی، زنگ‌های روی این میله را شستشو می‌دهند تا ناخالصی‌ها و عیوب ناخواسته‌ی به‌وجود آمده در فرآیند‌های گذشته از بین برود. در انتها نیز با مواد روان‌ساز، سطح آن را پوشش می‌دهند تا برای فرآیند بعدی آماده شود. در این مرحله، میله، آماده‌ی فرآیند کشش می‌باشد.

در این فرآیند، میله‌ از درون سوراخی باریک‌تر از خودش (قالب) با نیروی زیادی کشیده می‌شود. این کار با استفاده از قالب‌های پیاپی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سیم با قطر مورد نظر تولید شود. این فرآیند علاوه بر کاهش قطر میله، خواص مکانیکی آن را بهبود می‌بخشد. (فولاد را سخت‌کاری می کند و استحکام آن را افزایش می‌دهد.)  (Drawing Operation) قطر سیم بعد از این فرآیند حدود 2.5 میلیمتر می‌شود و برای این کار به 6 یا 7 قالب نیاز است. لازم به ذکر است که عملیات کشش باعث کاهش انعطاف پذیری سیم می‌شود، به همین دلیل آن را حرارت می‌دهند تا انعطاف پذیری سیم افزایش یابد. (عملیات حرارتی Annealing )

آشنایی با نحوه تولید سیم خاردار

سیم‌های مورد استفاده در سیم خاردار، معمولا گالوانیزه می‌شوند تا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهند. ابتدا سیم‌ها دراسید داغ شسته می‌شوند و بعد از پاک‌ سازی با آب و خشک کردن، سیم را از حمامی از زینک مذاب عبور می‌دهند تا کاملا توسط آن پوشیده شود. پس از فرآیند گالوانیزه کردن، دو سیم‌ درون دستگاهی چرخنده ، به صورت کاملا اتوماتیک به هم تنیده می‌شوند. در همین حین سیم دیگری از کنار دستگاه وارد می‌شود تا دور یک سیم (یا هر دو سیم) پیچیده شود. این سیم در فواصل معینی (10 تا 13 سانتی‌متر) به دور دو سیم اصلی گره می‌خورد و نقش خار را ایفا می‌کند. پس از تولید، برای نصب سیم خاردار به قسمت‌هایی با طول‌های مشخص بریده می‌شود و درون کامیون‌ها برای حمل و نقل گذاشته می‌شوند.

پس از تولید، از هر 50 سیم خاردار، برای بررسی و کنترل کیفیت ، یکی انتخاب می‌شود. ابتدا ابعاد آن‌ها با دقت چک می‌شود. فاصله و برندگی خارها بررسی می‌شود و در انتها قدرت و استحکام سیم‌ها با کشش تست می‌شود. شرکت آریا حصار، فرآیند تولیدی کامل و با کیفیتی دارد که موجب استحکام، کاربرد عالی و عمر بالای محصولات تولیدی می‌شود. در عین حال به دلیل اتوماتیک بودن کل فرآیند‌ها، قیمت‌ها بسیار کاهش می‌یابند و خطا به حداقل خود می‌رسد. جهت مشاوره و خرید محصولات ، با کارشناسان ما تماس بگیرید .

مراحل تولید سیم خاردار

امروز با بررسی موضوع مراحل تولید سیم خاردار همراه شما خواهیم بود. سیم های فولادی انواع مختلفی دارند یکی از این نوع سیم ها، سیم های فولادی تیز که کاربرد آنها به طور کلی برای محافظت و بالا بردن سطح امنیت ساختمان هایی مثل تاسیسات تولیدی، زندان ها و دام می باشد، سیم خاردار نام دارد. مراحل تولید سیم خاردار، حرفه ای و جذاب است و کارخانه های تولیدی آن برای تولید سیم خاردار، از دستگاه سیم خاردار کمک می گیرند که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

مرحله اول

در اولین مرحله از مراحل تولید سیم خاردار، یکی از ضروری ترین قطعه ها که به نام شمش های فولادی معروف است را تولید می کنند. از اصلی ترین کاربرد این قطعه می توان به نگه داشتن سیم ها در کنار هم اشاره کرد. برای تولید این شمش ها ابتدا بعد از داغ کردن آن ها، شمش ها را از رول های شیار داری که به اندازه دلخواه است، عبور می دهند. با پایین آمدن دمای این بلیت ها غلتک ها برای به وجود آوردن شکل سیمی به کار افتاده و پس از روغن کاری آن، با کمک قالب ها به طور همزمان هم طول آن بیشتر و کشیده می شود و هم قطر آن کاهش می یابد.

مرحله دوم

سیم های خاردار در ابتدا به صورت سفت هستند. برای افزایش قدرت انعطاف پذیری این سیم ها باید فرآیندی به نام آنیلینگ را طی کند. آنیلینگ فرآیندی است که طی آن سیم را حرارت می دهند اما این حرارت در سه حالت انجام می شود که یا در نمک مذاب است یا در سرب و یا در کوره نیتروژن است، که این حرارت دادن باعث افزایش قدرت انعطاف پذیری سیم می شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم بعد از گالوانیزه شدن سیم آن را آماده می کنند تا از یک دستگاه تولید سیم خاردار، عبور دهند.

تولید سیم خاردار
مراحل تولید سیم خاردار

مرحله چهارم

در مرحله آخر از مراحل تولید سیم خاردار دو سیم را به طور همزمان وارد دستگاه می کنند و دستگاه با پیچاندن سیم ها به یکدیگر، سیم خاردار تولید می کند. بعد از این کار با وارد کردن یک سیم به صورت جداگانه و از کنار، دستگاه با برش دادن سیم به صورت زاویه ای آن را به دور کابل می چرخاند تا خارهای تیز روی سیم تشکیل شود. برای استعلام قیمت سیم خاردار با شرکت آریا حصار تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه شما را راهنمایی کنند.

مواد تشکیل دهنده سیم خاردار

به طور معمول جنس تشکیل دهنده سیم های خاردار از فولاد است. اما بهتر است جنس مواد خام تشکیل دهنده سیم خاردار هم بدانید:

سنگ آهن

کک (ماده غنی از کربن که از حرارت دادن زغال سنگ تا دمای بالا در غیاب هوا تولید می شود) سنگ آهک که برای جلوگیری از زنگ زدگی، سیم فولادی معمولاً با روی پوشانده می شود.

در این مقاله ما به بررسی موضوعاتی مثل مراحل تولید سیم خاردار و همچنین فرایند آنیلینگ کردن پرداختیم. و در ادامه موارد تشکیل دهنده سیم های خاردار را برای شما نام بردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آریا حصار مرکز خرید سیم خاردار مراجعه کنید. امیدواریم که این مقاله در زمینه افزایش اطلاعات شما کمک خوبی کرده باشد.

نحوه تولید سیم خاردار در ایران چگونه می باشد؟

در این مقاله از سایت آریا حصار به بررسی نحوه تولید سیم خاردار در ایران به طور کامل می پردازیم با ما همراه باشید.

مراحل تولید سیم خاردار چیست؟

تولید سیم خاردار 4 مرحله دارد که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم پیشنهاد می کنیم این مقاله را جهت آشنایی با مراحل تولید سیم خاردار مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها