You are currently viewing تاریخچه پیدایش سیم خاردار در جهان

تاریخچه پیدایش سیم خاردار در جهان

تاریخچه پیدایش سیم خاردار در جهان

سیم‌ خاردارها ، اصولا از دو مفتول فلزی ساخته می‌شوند که در هم تنیده می‌شوند و سیم‌های نوک تیز برنده‌ ای به دور آن‌ها در فواصل منظمی پیچیده می‌شوند. تنوع سیم‌های خاردار با توجه به جنس، سایز و نحوه‌ی تنیده شدن سیم‌ها و خارها بسیار متنوع است و برای کاربردها و مکان‌های متفاوت از انواع گوناگون آن استفاده می‌شود. در این مقاله قصد آشنا کردن شما با تاریخچه کلی سیم‌های خاردار را داریم که بتوانید با محصولات شرکت آریا حصار بهتر و کامل‌تر آشنا شوید. شرکت آریا حصار بهترین مرکز برای خرید سیم خاردار با تنوع بالا و قیمت مناسب می باشد در صورت نیاز به خرید سیم خاردار با شرکت آریا حصار تماس بگیرید.

اولین سیم خاردار ها

استفاده‌ی اولیه سیم خاردار به سال‌ها قبل باز می‌گردد. قبل از تولید آن، انسان‌ها از وسایل طبیعی مانند سنگ و خار برای ایجاد حصار‌ها در مقابل جانوران استفاده می‌کردند. ولی به دلیل در دسترس نبودن این وسایل، به فکر راه‌های ساده‌تری برای ایجاد حصار‌های مناسب خود شدند. حدود 400 سال بعد از میلاد مسیح، با استفاده از روش کشش آهن گرمادیده، انسان‌ها موفق به تولید سیم‌های انعطاف‌پذیر شدند. با ورود مهاجران سفید پوست به قاره آمریکا، در سال 1862، به هر کدام از شهروندان حق تسخیر قسمتی از زمین داده شد.

این مهاجران به دنبال حصارهایی بودند که علاوه بر نشان دادن مرز زمین هایشان، بتوانند حیوانات و انسان‌های دیگر را خارج از زمینشان نگه دارند.  این موضوع سبب افزایش درخواست برای حصارهای کاربردی با هزینه کمتر و منابع بیشتر شد. مجموعه صنعتی آریا حصار، تولید کننده انواع سیم خاردار و حفاظ می باشد. نصب سیم خاردار توسط مجموعه آریا حصار در سریع ترین زمان انجام می شود. جهت نصب انواع سیم خاردار با شرکت آریا حصار در تماس باشید.

پیدایش اولین محصول شبیه به سیم خاردار
پیدایش اولین محصول شبیه به سیم خاردار

پیدایش اولین محصول شبیه به سیم خاردار

اولین محصول شبیه به سیم خاردار در سال 1867 توسط شخصی به نام مایکل کلی تولید شد که تا سال 1874 مورد استفاده قرار می گرفت. ابتدا، نوعی نرده‌ی چوبی با میخ‌های تیز و برآمدگی‌های درونی و بیرونی اختراع شد. این موضوع سبب جلب توجه ژورف اف گلیدن شد و باعث شد که او اقدام به ساخت سیم‌های خاردار امروز کند. این دانشمند ابتدا تعدادی خار را درون دستگاه قهوه خردکن ریخت و خارهای حاصل را بر روی سیم‌های نرم قرار داد و سیم دیگری را جهت محکم‌سازی به آن متصل کرد. او تقریبا بعد از سه سال،  اختراع خود را با نام سیم خاردار ثبت کرد. این موضوع توجه تولیدکنندگان کوچک را جلب کرد و به این صورت تولید این محصول گسترش پیدا کرد. تا‌ به امروز بیش از 530 نوع سیم خاردار و بیش از 2000 گونه ابزار مربوط به آن ثبت شده است. مجموعه صنعتی آریا حصار مرکز تولید سیم خاردار با بهترین کیفیت و تنوع بالا می باشد در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت انواع سیم خاردار با ما تماس بگیرید.

کاربرد سیم‌های خاردار اولیه

سیم‌های خاردار، اولین بار برای معین کردن مرزهای جنگی یا حفاظت و نگهداری از اردوگاه‌های جنگی ، مورد استفاده قرار گرفتند ، ولی بعد از اتمام جنگ، استفاده‌ از سیم‌ خاردارها بین مردم عادی نیز محبوب‌ شد. نصب سیم خاردار خطی و سیم خاردار دوبل به دلیل قیمت مناسب  و حفاظت کافی ، جهت کنترل ورود و خروج حیوانات در مزارع و زمین های کشاورزی بسیار مناسب است . در ساختمان‌سازی نیز برای حفاظت از مجتمع‌های مسکونی و خانه‌ها ، معمولا از سیم‌ خاردار های تیغی و اسرائیلی استفاده می‌شود. همچنین از سیم خاردار برای افزایش امنیت مناطق نظامی و زندان ها نیز استفاده می کنند.

کاربرد سیم‌های خاردار اولیه
کاربرد سیم‌های خاردار اولیه

با  افزایش نیاز به حصار‌های محکم تخصصی و پیشرفته ، روش‌های بهینه‌تر برای تولید سیم‌ خاردارهای مقاوم‌ و انعطاف پذیر بوجود آمد. در سال1980 تولیدکنندگان شروع به تولید سیم‌های پرکشش کردند. جهت تولید آن مقداری فیبر کربن را با فولاد ترکیب کردند که باعث افزایش انعطاف آن ، بدون کاهش قدرت سیم خاردار می‌شد. سپس محصول مورد نظر را تحت عملیات حرارتی قرار دادند که باعث افزایش شگفت‌‌انگیز چگالی کربن ‌شد. با این روش توانستند محصولی با قدرت بیشتر و وزن نصف محصولات قبلی تولید کنند که این کاهش وزن سبب کاهش قیمت آن نیز می‌شد.

در اوایل دهه 2000 میلادی سیم‌ها را با فولاد گالوانیزه تولید کردند که باعث مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن آن می‌شد . در این روش سیم فولادی تولید شده را توسط مخلوطی از آلومینیم و زینک می‌پوشانند. محصولات تولیدی به این روش تا پنجاه سال هم می‌توانند عمر کنند. در حالی که سیم‌های تولید شده به روش‌های کلاسیک عمری کمتر از 10 سال را دارا می‌‌باشند. شرکت آریا حصار با روش‌های به روز دنیا، سیم‌ خاردارهای متناسب با نیاز شما را با حداقل قیمت ، تولید می‌کند. برای مشاوره رایگان و سفارش سیم‌ خاردار مورد نظرتان ، با کارشناسان ما تماس بگیرید . برای خرید انواع سیم خاردار برای دور باغ تنها کافیست با شرکت آریا حصار تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله آن را در سایت آریا حصار مطالعه کنید.

تاریخچه پیدایش سیم خاردار در جهان چیست؟

اولین محصول شبیه به سیم خاردار در سال 1867 توسط شخصی به نام مایکل کلی تولید شد که تا سال 1874 مورد استفاده قرار می گرفت. پیشنهاد می کنیم برای دریافت توضیحات بیشتر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اولین سیم خاردار چگونه به وجود آمد؟

استفاده‌ی اولیه سیم خاردار به سال‌ها قبل باز می‌گردد. قبل از تولید آن، انسان‌ها از وسایل طبیعی مانند سنگ و خار برای ایجاد حصار‌ها در مقابل جانوران استفاده می‌کردند برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را در سایت آریا حصار مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها